HomeZo werkt You are my Sunshine

Nieuwe talen leer je jong, coderen is ook een taal

Ons onderbewuste vormt zich tot ons 8e levensjaar. De indrukken die we dan opdoen bepalen hoe we later tegen de wereld aan kijken. Daarom willen we middels ons platform meisjes van 4 tot 8 jaar stimuleren om hun analytisch vermogen maximaal te ontwikkelen. Daarnaast willen we voor deze meisjes techniek en technologie toegankelijk maken op een leuke manier. Ons curriculum richt zich hierbij op coding, science en problem solving.

Coding

Coding

Coderen is in feite logisch en gestructureerd nadenken. Om mee te kunnen in de maatschappij van morgen, nadert deze skill de relevantie van lezen en rekenen. Ons curriculum richt zich op de basisprincipes van coderen, namelijk het inzicht dat een bepaalde reeks aan opdrachten leidt tot een afgebakende handeling. Met het spelen op deze tastbare wijze leren meisjes het beginprincipe van coderen.

Science

Science

Wetenschappelijk denken klinkt voor sommigen saai en ingewikkeld, maar eigenlijk gaat science vooral over ontdekken. Ons curriculum richt zich op speelgoed waarmee kinderen op speelse wijze ontdekkingen kunnen doen, zoals het onderzoeken van materialen met een microscoop. Daarnaast bieden we speelgoed aan om zelf iets te construeren, denk aan het bouwen van een elektriciteitscircuit.

Problem solving

Problem solving

Probleemoplossend vermogen zit eigenlijk in elk kind, en vooral in de jongere jaren waarbij ze vanuit hun natuurlijke nieuwsgierigheid graag op zoek gaan naar antwoorden van de vraag. De welbekende "waarom?"-fase. Ons curriculum wil kinderen hierin maximaal faciliteren om vooral hun creativiteit in te zetten bij het oplossen van problemen. We kunnen niet wachten op alle verrassende antwoorden!

Ja! Ik doe ook mee

Selectie van speelgoed uit ons curriculum:

Veelgestelde vragen

Hoe werkt het halen en brengen?

Wij werken uitsluitend met milieuverantwoord transport. Aangezien het speelgoed nog niet op grote schaal wordt aangeboden, kiezen we er op dit moment voor om het transport zelf te verzorgen met bakfietsen. Daarom is het voor ons belangrijk om binnen een regio voldoende belangstelling te hebben, zodat we deze oplossing lokaal kunnen aanbieden.

  • Na jouw aanmelding bellen we je en nemen we door welke momenten voor jou het meest geschikt zijn om het speelgoedpakket te ontvangen of weer in te leveren. Dat kan bij jou thuis zijn maar bijvoorbeeld ook op je werkplek.
  • 5 dagen voordat we naar je toekomen, sturen we je een email waarin je kunt aangeven welk speelgoed je van plan bent weer aan ons mee te geven en welk speelgoed je eventueel zou willen houden.
    • Op basis van deze keuzes stellen we een nieuw speelgoedpakket voor je samen
    • Indien je wilt afwijken van je standaardaflevermoment en/of locatie, kun je dat ook aangeven.
  • 3 dagen voordat we naar je toekomen, bevestigen we het aflevermoment en de locatie en sturen we je een betaalverzoek voor het volgende speelgoedpakket dat eraan komt.
  • 30 minuten voordat we bij je zijn, sturen we een sms om aan te kondigen dat het nieuwe speelgoed onderweg is! Wij bezorgen het speelgoed in een recyclebare doos, deze nemen we in principe weer mee zodat de impact op het milieu zo klein mogelijk blijft.
  • Om te garanderen dat een volgend kind weer met net zo veel plezier kan spelen met het speelgoed, zullen we tijdens het bezorgen/afhalen controleren of het door jou ingeleverde speelgoed compleet en onbeschadigd is. Daarom vragen we je om het speelgoed waar mogelijk gesorteerd terug te geven aan ons, zodat ook dit onderdeel zo weinig mogelijk van je kostbare tijd in beslag neemt.
Welke tijden kan ik allemaal kiezen voor het halen en brengen?

De tijden voor halen en brengen zullen we in het kennismakingsgesprek doornemen, mocht hier tussentijds verandering in komen dan kan hier altijd contact over opgenomen worden met onze servicedesk. Onze haal- en brengservice komt altijd naar jou toe, wanneer het jou schikt. Ja, dat kan ook op je werkplek zijn, of in de supermarkt. Wat jou het beste uitkomt.

Kan ik het speelgoedpakket ook op een ander adres dan thuis laten bezorgen?

Uiteraard! De locatie voor halen en brengen zullen we in het kennismakingsgesprek doornemen, mocht hier tussentijds verandering in komen dan kan hier altijd contact over opgenomen worden met onze servicedesk. Onze haal- en brengservice komt altijd naar jou toe, wanneer het jou schikt. Ja, dat kan ook op je werkplek zijn, of in de supermarkt. Wat jou het beste uitkomt.

Wat als mijn kind speelgoed wilt houden?

Dat is uiteraard geen probleem. Dit kan op 2 manieren. In de email die wij je sturen 5 dagen voordat we het speelgoedpakket komen omruilen, kun je kiezen voor de opties: ik wil dit speelgoed tijdelijk houden; of ik wil dit speelgoed kopen. Op basis van je keuze zullen we de factuur van de maand erop aanpassen. Voor de optie om speelgoed over te kopen rekenen we met de dagwaarde van het speelgoed op dat moment.

Mijn kind speelt liever met speelgoed van een oudere leeftijdscategorie, kan dat?

You are my Sunshine maakt vooraf een zorgvuldige selectie van het speelgoed per leeftijdscategorie en kijkt hierbij wat het beste past bij de ontwikkeling van het kind op die leeftijd. Mocht uw kind qua ontwikkeling al verder zijn dan kan dat besproken worden in de eerste kenninsmaking om er zo voor te zorgen dat het speelgoedpakket goed aansluit bij de ontwikkelingsfasen van uw kind. 

Wat als ik als ouder of mijn dochter het speelgoed niet begrijp?

Ik heb voor alle speelgoed in ons programma uitgewerkt hoe ik het me eigen heb gemaakt, en deel dit met jou 5 dagen voordat het speelgoed naar je toe komt. En geloof me het valt echt allemaal reuze mee. Als je er echt niet uitkomt, kun je altijd ons servicedesk bellen voor tips, wij staan voor je klaar. 

Wat als mijn kind het speelgoed niet leuk vindt?

We hopen natuurlijk dat dit niet zo vaak voorkomt, maar als het onverhoopt toch gebeurt, dan vinden we dit uiteraard jammer. In dat geval vragen we je om contact met ons op te nemen zodat we samen kunnen bepalen wat de volgende stap is.

Ik kan zelf niet coderen, hoe leer ik dit aan mijn dochter?

To be honest, ik kan ook niet coderen. Dus ik heb voor alle speelgoed in ons programma uitgewerkt hoe ik het me eigen heb gemaakt, en deel dit met jou 5 dagen voordat het speelgoed naar je toe komt. En geloof me het valt echt allemaal reuze mee. Als je er echt niet uitkomt, kun je altijd ons servicedesk bellen voor tips, wij staan voor je klaar. 

Wat als ik iets kwijtraak of het speelgoed stuk gaat?

Op het moment dat speelgoed (gedeeltelijk) kwijtraakt en/of stukgaat, kan een volgend kindje er niet meer mee spelen. Dit betekent dat we het speelgoed helaas moeten afschrijven en uit het leaseprogramma halen. In de email die we je sturen 5 dagen voordat we het speelgoed leasepakket komen ophalen kun je dit aangeven, wij zullen dan de resterende waarde van het speelgoed bij je in rekening brengen in de factuur van de maand erop. Het resterende deel van het speelgoed kun je houden, maar je kunt ook ervoor kiezen om het aan ons mee te geven, in dat geval zullen we het doneren.

Indien wij na de inname van het speelgoed leasepakket erachter komen dat er onderdelen zijn kwijtgeraakt en/of stukgegaan, behouden we het recht om de kosten hiervoor alsnog in rekening te brengen bij de eerstvolgende leaseperiode.

Hoe verbruiken we hierdoor minder plastic?

Doordat we het speelgoed met elkaar delen verbruiken we gezamenlijk minder plastic, en na circa 12 roulaties binnen ons platform doneren we het speelgoed aan getalenteerde meisjes die helaas geen toegang hebben tot dit speelgoed. Hierdoor krijgt speelgoed een tweede of zelfs derde leven.

Hoe betaal ik voor het speelgoed?

In de email die we je sturen 3 dagen voordat we het speelgoed leasepakket komen brengen of omruilen, zullen we je een betaalverzoek sturen. In dit betaalverzoek zit:

  • Het termijnbedrag voor speelgoed lease
  • Indien van toepassing een extra bedrag voor speelgoed dat je wil overnemen van ons
  • Indien van toepassing een toeslag voor speelgoed dat kwijt is geraakt en/of stuk is gegaan in de lopende lease periode